ЗОШ І - ІІІ ст. с.Кошилівці

Понеділок, 06.05.2024, 07:50

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Критерії оцінювання з фізичної культури | Реєстрація | Вхід

 

ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА

 

Основними функціями оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури є контролююча, навчальна, діагностична і виховна.

Рівень навчальних досягнень (початковий, середній, достатній, високий) учитель визначає за показником навчального нормативу основної групи та за технічними показниками виконання рухової дії.

Головними вимогами під час виставлення балу за виконання рухових дій є комплексне оцінювання знань, техніки виконання фізичних вправ за сприятливих для учня умов та нормативних показників.

Обов’язковою умовою оцінювання є: здійснення особистісно-орієнтованого підходу (створення умов, що відповідають особливостям розвитку учня, рівню його фізичної підготовленості, стану здоров’я); своєчасне інформування учня про результати його навчальних досягнень  з коротким аналізом виконання ним рухових дій.

Протягом навчального року школярі виконують вправи орієнтовних рухових дій комплексних тестів оцінювання стану фізичної підготовленості (6 вправ упродовж року і 6 – наприкінці). Вони складаються з вправ, які характеризують прояви фізичних якостей.

Перед  закінченням  навчального року учні виконують, за вибором, 6 вправ обов’язкових комплексних тестів. Їх оцінювання здійснюється за сумою набраних балів. За кращий показник учень отримує  2 бали, за гірший – 1 бал. Нижчий показник не враховується. Таким чином, максимально учень може набрати 12 балів. 

Виконання вправ комплексних тестів протягом навчального року має діагностичну мету. Наприкінці навчального року в журналі виставляються бали як за обов’язкові, так і за орієнтовні комплексні тести оцінювання  стану фізичної підготовленості.

 

Рівні навчальних досягнень учнів

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень

 

 

 

 

І

Початковий

 

1

Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета, необхідні для розрізнення та виконання певних елементів фізичних вправ з допомогою вчителя

2

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом  на елементарному рівні, може розрізняти та виконувати окремі елементи фізичних вправ з допомогою вчителя

3

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом  на початковому рівні, розрізняє елементи техніки виконання фізичних вправ, може виконувати нормативний показник низького рівня

 

 

 

 

 

ІІ

Середній

4

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом  на рівні, вищому за початковий, розрізняє елементи техніки виконання фізичних вправ. Може виконувати більшість елементів фізичних вправ з незначними помилками

5

Учень (учениця) виявляє розуміння основних положень навчального матеріалу. Може виконувати технічно правильно окремі фізичні вправи, визначені навчальною програмою

6

Учень (учениця) виявляє знання і розуміння основних положень навчального матеріалу. Може з допомогою вчителя аналізувати і виправляти допущені помилки. Здатний виконувати окремі контрольні навчальні нормативи та вправи обов’язкових комплексних тестів оцінювання стану фізичної підготовленості, виконувати більшість елементів фізичних вправ з незначними помилками

 

 

 

 

 

ІІІ

Достатній

7

Учень (учениця) виявляє знання і розуміння більшої частини навчального матеріалу. Здатний застосовувати навчальний матеріал для виконання фізичних вправ, визначених навчальною програмою

8

Учень (учениця) має достатньо повні знання, вільно застосовує вивчений матеріал, уміє аналізувати допущені помилки й робити висновки.  Володіє технікою виконання фізичних вправ, виконує вправи обов’язкових комплексних тестів оцінювання стану фізичної підготовленості

9

Учень (учениця) вільно володіє навчальним матеріалом, уміло застосовує його на практиці. Виконує контрольні навчальні нормативи і вимоги, вправи для обов’язкового повторення і домашніх завдань

 

 

 

 

 

 

ІV

Високий

10

Учень (учениця) має повні, глибокі знання, вміло володіє навчальним матеріалом, знає техніку  виконання фізичних вправ. Рівень умінь і навичок та фізичної підготовленості дає змогу якісно виконувати контрольні навчальні нормативи і вимоги

11

Учень (учениця) володіє узагальненими, міцними знаннями, технікою виконання  фізичних вправ. Уміло застосовує їх на практиці. Виконує контрольні навчальні нормативи і вимоги на високому рівні

12

Учень (учениця) має узагальнені, системні знання, інструктивні навички техніки виконання фізичних вправ та обов’язкових комплексних тестів оцінювання стану фізичної підготовленості

 

Оцінюючи навчальні досягнення учнів з фізичної підготовленості, потрібно дотримуватися таких вимог:

1. Навчальні нормативи складають учні основної медичної групи, які на момент прийняття нормативу не скаржаться на погане самопочуття та стан здоров’я.

2. Кожній заліковій вправі передує спеціальна фізична підготовка (не менше як на двох заняттях).

3. Перед складанням нормативу вчитель проводить розминку, а після — відновлювальні вправи.

4. Учні мають можливість перескласти норматив на визначеному вчителем занятті.

5. Учитель зобов’язаний забезпечити безумовне дотримання правил і виконання вимог щодо безпеки під час здачі нормативів.

У період з 01.09 до 01.10 кожного навчального року з метою адаптації учнів до навантажень на уроках фізичної культури прийом навчальних нормативів не здійснюють а заняття мають рекреаційно-оздоровчий характер з помірними навантаженнями.

Невиконання нормативів з причин, незалежних від учня: непропорційний фізичний розвиток, пропуски занять з поважних причин, тимчасове перебування в підготовчій групі не є підставою для зниження підсумкової оцінки успішності.

Оцінювання техніки виконання фізичних вправ, рівня засвоєння теоретико-методичних знань, виконання навчальних завдань під час уроку може здійснюватися як комплексно так і роздільно.

При оцінюванні навчальних досягнень з фізичної культури також враховуються: особисті досягнення школярів протягом навчального року; ступінь активності учнів на уроках; залучення учнів до занять фізичною культурою в позаурочний час; участь у спортивних змаганнях усіх рівнів. На основі зазначених показників учителі можуть застосовувати різноманітні системи нарахування «бонусних» балів.

I. Оцінювання досягнень учнів, які за станом здоров’я віднесені до спеціальних медичних груп:

· рекомендується поточне оцінювання за теоретико-методичні знання, техніку виконання корегувальних вправ та виконання завдань уроку (за сприятливих для учня умов) (на користь учня);

· не виставляється оцінка за орієнтовні навчальні нормативи, тему, семестр чи рік (у клітинці слід писати «зар.» чи «зв.») ;

· оцінка виставляється тільки за орієнтовний навчальний норматив, тему, І, ІІ семестр та річна, а також у свідоцтво чи атестат у вигляді «зар.»;

· якщо оцінено хоча б один семестр (бально) , то виставляється оцінка за рік, але при виставленні враховуються інтереси дитини (на користь дитини);

· для учнів, які за станом здоров’я взагалі звільнені від занять фізкультурою, «зв.» ставиться тільки за орієнтовний навчальний норматив, тему, І чи ІІ семестри та за рік.

Оцінювання досягнень учнів основної групи:

1 Орієнтовні навчальні нормативи:

· контрольні нормативи відмінено — Є ОРІЄНТОВНІ НАВЧАЛЬНІ НОРМАТИВИ;

· оцінки за орієнтовні навчальні нормативи виставляються у журнал під датою, коли проводилася здача цього нормативу;

· якщо учень в день здачі орієнтовного навчального нормативу був відсутній, то у журналі в цій клітинці ставиться «н», а оцінка виставляється у наступній вільній клітинці;

· учень має право перездати орієнтовний навчальний норматив у визначений учителем час, хоча графи «Скоригована» після орієнтовного навчального нормативу не залишаємо, тому в клітинку за ОНН виставляємо остаточну оцінку;

· оцінка за орієнтовний навчальний норматив не є домінуючою при виставленні тематичної, семестрової та річної оцінок;

· ні в якому разі не приймаються орієнтовні навчальні нормативи в учнів звільнених від уроків фізкультури, віднесених за станом здоров’я до спеціальних медичних чи підготовчих груп (напроти їх прізвища слід писати «зар.» чи «зв.»);

· з 1 вересня по 1 жовтня приймати будь-які нормативи заборонено;

· орієнтовний навчальний норматив учитель має право змінювати (збільшувати чи зменшувати), враховуючи індивідуальні, статеві та вікові особливості учня.

2 Тематичне оцінювання:

· тематичне оцінювання проводиться після кожного модуля програми, але модулі можна розбивати на 2-3 підрозділи і проводити тематичне оцінювання;

· тематична оцінка виставляється до класного журналу в колонку без дати з надписом Тематична (для 5-11 класів) Тематичний бал (для 2-4 класів) — (ні в якому разі не «За тему», «ТО», «ТА»);

· при виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми, поточні оцінки та оцінки за орієнтовні навчальні нормативи.

· якщо учень (учениця) був (ла) відсутній (я) на уроках протягом вивчення теми, у відповідну клітинку замість оцінки за Тематичну виставляється н/а (не атестований (а), для дітей, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної медичної групи — «Зар.», для звільнених від занять з фізичної культури — «Зв.»;

· тематична оцінка не підлягає коригуванню.

3. Семестрова оцінка:

· семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу в колонку з надписом І семестр, ІІ семестр;

· семестрове оцінювання здійснюється на основі тематичних оцінок (при цьому мають враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом семестру, важливість кожного модуля, тривалість вивчення кожного з модулів, складність змісту тощо);

· якщо учень (учениця) був (ла) відсутній (я) на уроках протягом семестру, у відповідну клітинку замість оцінки за І семестр чи ІІ семестр виставляється н/а (не атестований (а), для дітей, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної медичної групи — «Зар.», для звільнених від занять з фізичної культури — «Зв.»;

· семестрова оцінка підлягає коригуванню. Скоригована семестрова оцінка виставляється без дати у колонку з надписом Скоригована поруч із колонкою І семестр, ІІ семестр. Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати. У разі, якщо учневі не вдалося підвищити результати, запис у колонку Скоригована не робиться;

· скоригована семестрова оцінка за І семестр виставляється до початку ІІ семестру, за підсумками ІІ семестру — не пізніше 10 червня поточного навчального року.

4. Річна оцінка:

· виставляється в колонку Річна без зазначення дати, не раніше, ніж через три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр;

· Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок;

· у разі коригування учнів оцінки за ІІ семестр, річна оцінка їм виставляється не пізніше 10 червня поточного року;

· у випадку не атестації учня (учениці) за підсумками двох семестрів у колонку Річна робиться запис н/а (не атестований (а).

· річна оцінка коригуванню не підлягає.

Записи у журналі:

· на сторінках журналу не повинно бути ніяких інших поміток (крапки, позначки «с\г», «зв.» і т.д.

Права сторінка журналу:

· Правильно записувати на правій стороні журналу: Зміст уроку:

o 12/09 Розучування техніки бігу на короткі дистанції. Удосконалення техніки метання м’яча.;

o 27/11 Настільний теніс. Техніка виконання нападаючих ударів.

· завдання додому записується на кожний урок для учнів 5-11 класів, для учнів 1-4 класів домашне завдання не пишеться (ні в якому разі не можна записувати домашнє завдання на два-три уроки);

Ліва сторінка журналу:

· дата проведення занять записується дробом із скісною лінією, чисельник якого є датою, а знаменник — місяцем поточного року (05/09, 12/10, 14/02 і т.д.);

Безпека життєдіяльності науроках фізичної культури

I. Загальні положення

1.1. Правила поширюються на загальноосвітні та позашкільні навчальні заклади (далі - навчальні заклади) незалежно від форм власності та підпорядкування, які проводять заняття з фізичної культури і спорту.

1.2. Правила встановлюють вимоги безпеки під час проведення занять з фізичної культури і спорту на уроках, в гуртках, спортивних секціях тощо, які є обов'язковими для виконання учнями, вихованцями навчальних закладів (далі - учні). Заняття з фізичної культури і спорту проводяться під керівництвом педагогічних, медичних працівників навчальних закладів, інших осіб, які проводять фізкультурно-масову, спортивну, фізкультурно-оздоровчу роботу (тренери, керівники гуртків, груп, центрів тощо).

1.3. Заняття з фізичної культури і спорту в навчальних закладах проводяться відповідно до навчальних програм освітньої галузі "Здоров'я і фізична культура" Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 № 1717, та Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2004 № 24.

1.4. До занять з фізичної культури і спорту допускаються учні, які пройшли обов'язковий медичний профілактичний огляд відповідно до Положення про медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства освіти і науки України від 20.07.2009 № 518/674, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.08.2009 за № 772/16788, не мають протипоказань щодо стану здоров'я, у яких визначені рівень фізичного розвитку і група для занять фізичною культурою.

Вимоги до оформлення кабінету та його навчально-методичного наповнення

Перелік необхідної документації у спортивному залі

1. Наказ MOН 601 Положення про навчальні кабінети. Паспорт спортивного залу

2. АКТ-ДОЗВІЛ на введення в експлуатацію. Акт перевірки надійності спортивного інвентаря. Методи випробовування спортивного інвентаря. Журнал перевірки надійності спортивного обладнання

3. Інвентарна книга. Типовий перелік спортивного інвентаря

4. Інформація матеріально-технічного забезпечення спортінвентарем

5. План роботи спортзалу. Перспективний план оснащення спортзалу

6. Витяг із закону України-Про охорону праці. Типове положення про навчання з питань охорони праці

7. Орієнтовний перелік питань вступного інструктажу з ОБЖ для учнів

8. Інструкція з охорони праці на робочому місці

9. Журнал реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці. Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці

10. Посадова інструкція старшого вчителя (голови методоб’єднання) фізичної культури. Посадова інструкція вчителя фізичної культури

11. Правила безпеки під час проведення занять з фізичної культури і спорту в загальноосвітніх навчальних закладах

12. Інструкція з охорони праці при проведенні спортивно-масових заходів, навчальних занять у спортивному залі, на вулиці

13. Інструкція з охорони праці під час занять легкою атлетикою, гімнастикою, спортивними іграми, лижною підготовкою (ковзанам), плаванням

14. Правила дотримання ТБ та поведінки на воді при навчанні дітей плавання

15. Інструкція з правил надання першої медичної допомоги при одержанні травм

16. Журнал реєстрації нещасних випадків. Інструкція з пожежної безпеки в кабінеті. Журнал реєстрації протипожежного інструктажу

17. Інструкція користування вогнегасником. Схема евакуації зі спортзалу.

18. Положення про адміністративно-громадський контроль. Журнал адміністративно-громадського контролю

19. Граничні норми підіймання і переміщення важких речей неповнолітніми.Оптимальні розміри основного інвентаря для учнів різних вікових груп

20. Посвідчення про перевірку знань з ТБ

21. Інформація про пріоритетні види спорту у закладі. План спортивно- масової роботи у школі

Додаток

1. Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури

2. Календарний план спортивно-масових заходів МОН України-2014

3. Положення Козацький гарт-2014. Положення Старти надій-2014

4. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури

 

Вхід на сайт

Календар

«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Пошук

Архів записів